fredag, augusti 14, 2009

WARVICTIMS – Dogs of War 7”

WARVICTIMS – Dogs of War 7”
(D-takt & Råpunk, Dtakt012.2009)
Warre gilder in som dom ska, denna gången med mer attack och energi än vad jag hört dom med innan. Det är fortfarande ganska midtempo men det är ett flow (jävla tjat om flow nu för tiden) i riffen som jag verkligen gillar, perfekt tempo att fistbanga till dessutom. Du kommer inte få höra några överraskningar, dock fackmannamässig kängcore med krigtexter, dist och solon. Materialet hållet jämn kvalle, lätt det bästa jag hört med Warvictims. Orkar inte hålla på och gräva i hyllan efter äldre släpp men jag tror jag tycker att Challes röst är en aning skönare än tidigare. Givet köp om du gillar krigsmangel och inte är ute efter några musikaliska utsvävningar, Warre är true till formeln, pärla!
www.myspace.com/warvictims
www.myspace.com/dbeatrawpunk

Inga kommentarer: