fredag, augusti 07, 2009

DODESKADEN – Demo 2008 Cd-r

DODESKADEN – Demo 2008 Cd-r
(Halvkass, Kasscd34)
Tror jag bara hört Dodeskaden nån enstaka gång förrut, men Demo 2008 är en ganska trevlig bekantskap. Det rör sig i och för sig inte om några blivande klassiker eller så men Luleåborna bjuder titt som tätt på riktigt trevlig hardcore/råpunk som fångar mitt intresse tack vare en och annan schysst basgång, bra flow i riffen och schysst växelsång (hon Hellonation sjunger dynggött allt som oftast, andra sångarn är dock inte lika bra). Dodeskaden har en USHC-influens som jag gillar, eller är det kanske Luleåsoundet (Kranium har ju och en del av den varan). Gillar ’Brand New Agenda’, ’Game Over’, ’Dödsångest’ och speciellt ’Fuck You’. De andra spåren har både hög och lågvattenmärken men överlag tycker jag att Dodeskaden spelar schysst, varierad hardcorepunk. Sen kan jag inte låta bli att digga den japanska barnprogramsamplingen i slutet av ’Dödsångest’, där har vi verkligen nått som sätter sig på hjärnan.
www.halvfabrikat.net

Inga kommentarer: