söndag, augusti 02, 2009

PROJECT HOPELESS – Av Hela Mitt Hjärta 7”


PROJECT HOPELESS – Av Hela Mitt Hjärta 7”
(Not Enough, N.E.R. 022)
Jag måste erkänna att jag inte spelat Project Hopeless förra släpp, Lp’n ’Välkommen till vår sopfyllda fabrik’ en enda gång sedan jag recenserade den. När ’Av hela mitt hjärta’ dök upp förändrades hela min värdsbild (eller ja, min bild av P.H i alla fall). Borta är det jag inte gillade och kvar finns delikat hardcorepunk, nästan exakt som jag föredrar den. Flowet i riffen (och sången), vevet i trummorna (Linus från Disco Volande vevar nu mer) och ljudet, allt låter gött. Lägg där till Oskar tokrabiata pärla-gap, jag är mycket nöjd. Det låter inte som om de här låtarna är några hafsverk och om du letar trötta dussinruff får du leta vidare för några såna hittar du inte här. ’En enda dag’, ’Name them – frame them’, ’Crucified Freeddom’ och ’Av hela mitt hjärta’ är pärlalåtar med föredömligt driv, attack och känsla, hur bra som helst. Det var längesen jag snöade in på en 7:a på det här sättet, har tappat räkning på hur många gånger jag lyssnat på den sedan länge. Alla 4 låtar är goa men jag tror att jag föredrar de svenskspråkiga bäst och titelspåret är allra bäst. Nä dags att sluta nu, köp den här, bästa svenska 7:an som kommer komma i år, lätt! Man kan ladda ner den gratis på P.H’s hemsida om man vill terra innan man köper.
www.myspace.com/projecthopeless
www.notenough.se

3 kommentarer:

Masken sa...

Bara att hålla med dig ännu en gång... En riktigt jävla bra platta!

Krogh sa...

Helt klart.

Slobodan Burgher sa...

Jaha PH ska jag ta och kolla in pa allsa, sag PH pa Framtid DVDn haromdagen, faan jag har sa kass kolla pa svenska band nu for tiden...