lördag, juni 27, 2009

SNUTJÄVEL – Ett Liv I Panik 7” + Punksvin Cds

SNUTJÄVEL – Ett Liv I Panik 7”
(Räka Produktion, Räka 016)
Snutjävels 5:e Ep dök upp på hallgolvet. Sedan sist har dom fått en ny basist som även skriker så det är väl en liten ändring på soundet. Annars är det som vanligt, rockig hardcorepunk på svenska. Tycker att sången ligger lite för långt fram i mixen, men det kanske jag bara tänker på för att jag inte tycker att sången är hundra. Jaja, A-sidans ’Ett Liv I Panik’ och ’Du Är Död’ är fina bitar med goa riff som har gött flow. B-sidan inleds med en tolkning av Teddybears örhänge ’Punkrocker’, här kallad ’Punksvin’, som helt klart funkar, det är ju en bra låt från början. Jag tycker dock att Träd, Gräs och Stenar har gjort den bästa versionen av den här låten, kolla upp den. B-sidan innehåller förutom detta –Allaballakillarsklubb’ som jag inte gillar och ’En Lite Skit’ som jag bara gillar refrängen på. Snutjävel överraskar inte utan bjuder på det dom brukar, du vet om du gillar det.
SNUTJÄVEL – Punksvin Cds
(Räka Priduktion, Räka 017)
Här kommer ännu en version av ’Punksvin’, den här gången med en annan text och gästinhopp av Patrik Arve från Teddybears, Chips från Sator, Micke från Asta Kask och nån från the Liptones. Vet inte riktigt vilken version jag föredrar men jag tror att det lutar åt den som var med på sjutummaren även om det är riktigt gött när Micke från Asta Kask är med och vädrar strupen. När jag hör Patrik Arve yla till fartiga riff tänker jag på att det nästan skulle va gött om Teddybears började veva Hc igen (eller vad fan det nu va dom spelade?!) Tycker återigen att Träd, Gräs & Stenars-version är bättre.
www.snutjavel.com

Inga kommentarer: