tisdag, juni 16, 2009

GRETA KASSLER – Människovärdet Cd-r

GRETA KASSLER – Människovärdet Cd-r
(GKCD01, Buzzbox)
6 låtar svensk trallpunk. Schysst musik, men jag gillar inte sången, hade den varit hårdare och på engelska hade Människovärdet kunna vara en schysst skate/melodisk-hc platta. Nu är så inte fallet så jag orkar inte bry mig nämnvärt, ja mest på grund av just sångstilen. Låt nummer 5 är mer kaotisk och rensig och har bättre sång (=mer vrål) men den är ganska kort, Gretorna kanske rent av har den dåliga smaken att se den som en skämtlåt eller liknande, vad vet jag. Nja, hade det funnits en intrumentalversion av Människovärdet hade jag kanske lyssnat på den igen, om sångaren hade rippat Rodrigo Alfaro hade den nog fått stanna i spelaren ett par dagar till…
www.buzzboxrecords.com

Inga kommentarer: