onsdag, juni 24, 2009

DÖMD #5

DÖMD #5 44 sidor A5 2009
Jag tror att jag tycker att Dömd är sveriges bästa, idag existerande, fanzine. Intresset för undergroundkultur och för banden är påtagligt och resulterar i intressant läsning och bra intervjuer. Dömd är skriven på engelska, jag brukar oftast tappa fokus när jag läser på engelska men inte den här gången. Sonny och Krogh har intervjuat Agrimonia, Sylen (bra och lång intervju om Skitliv/Warre), Amebix, Pioggia Nera (gjord av Björn Kårén), det finns även en artikel om 3-Way Cum och en intervju med Janick bakom Katacombes Venue i Montreal. Intressant läsning helt klart, saknar recensioner lite grann, men de kan man ju i och för sig lika gärna läsa på Krogh’s Attacksida. Snygg, nykter layout och bra tryck får man också. Jag gillar Dömd, ett måste för vänner av punkmangel. Köp!
www.domdfanzine.net

5 kommentarer:

Krogh sa...

Mycket värmande kommentarer i den recensionen, och en hel del att leva upp till i nästa nummer. Tack!

masken sa...

Bara att instämma, pärlazine för att prata kängspråk ;-)

hedvux sa...

Har hört att nya förkortningen för pärla är PLA. PLA-zine...

Masken sa...

Haha... PLA! Det var det dummaste jag hört på länge

Hedvux sa...

PLA som ägg!