måndag, juni 29, 2009

MODERAT LIKVIDATION – Mammutation CD


MODERAT LIKVIDATION – Mammutation CD
(D-takt & Råpunk, Dtakt023CD
Så kom den, Moderat Likvidations återföreningsplatta och fullängdsdebut. Jag har aldrig varit något stort M.L-fan men gillade ju självklart ’Nitad’, ’White Rastas’ och ’Proggerebell’ och supa och svina-intervjun som va med på Kuknacke-cdn så klart, den är ju lika klassiska som Nitad. Hur låter M.L årgång 2009 då?! Jo tack, det låter piggt, kompetent och fast än det gått över 20 år sen sist bevisar Moderat Likvidation att de fortfarande kan, det låter väldigt hardcore. Personligen har jag inte varit speciellt intresserad av Moderats återförening och inte heller av att höra något nytt material men jag måste erkänna att det låter välljudande, många bra riff (Per är ju värsta hc-riff mastern tydligen), jag tycker dock att det finns mer lösa riff som är bra än hela bra låtar. Jag uppskattar speciellt ’Vi Föds’, ’Hål i marken’ och ’E de punk’ (speciellt första versen). Dock så måste jag erkänna att jag inte orkar bry mig nämnvärt, det låter ju bra, men det saknar oborstad, osnuten energi och har lite för bra produktion, sen så tycker ja Fjalles sång är lite läskig också. Som sagt, rätt bra men jag tycker inte att det är intressant nog. Känner ungefär för M.L som jag känner för Not Enough Hate, det är ju bra, men det är ju inte bra, men det är ju bra (som Dogge sa i nått gammalt Tryck-till). Kul att ni kör.
www.moderatlikvidation.com
www.myspace.com/dbeatrawpunk

2 kommentarer:

Slobodan Burgher sa...

Precis! Jag haller med ordagrant, tom med NEN liknelsen.

Masken sa...

Jag tycker den var helt okej faktiskt, mycket bättre än vad jag hade trott att den skulle vara. Återstår att se hur länge den "håller".