onsdag, mars 09, 2011

VERVAIN – Stadens Ljus 7”

VERVAIN – Stadens Ljus 7”
[Nobelway/Monument]
Melodisk hardcorepunk, modell amerika, på svenska. Vi snackar ganska modern 90/00-tals stuk där de melodiska grejerna sneglar mot 90-tals emo. Låtarna har bredd och blandar friskt mellan mangel och lalligare grejer. Jag är ingen större vän av det här ushc-stuket längre, och det är till stor del så Vervain låter, så jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag var jätteintresserad av det här. Det är dock kompetent och välspelat. Vervain bjuder på 4 låtar inspelade av Tommy från Sista Sekunden. Någon av medlemmarna har tidigare varit med i When We Fall och det är väl även i det facket som jag skulle vilja placera Vervain, fast med sång på svenska då. Nja, inte min grej.
www.myspace.com/vervainhc

1 kommentar:

autognome sa...

Kan vara det absolut fulaste omslaget på riktigt länge förövrigt... Vervain som band e la gött, men fan jag får lite kväljningar av det där omslaget.