torsdag, mars 03, 2011

AVFART 33 – Demo Cd-r

AVFART 33 – Demo Cd-r
[Egen]
D-taktande hardcore från skåne med medlemmar från Beyond Pink och Ursut. Till att börja med vill jag applådera det screentryckta och ihopsydda omslaget, föredömligt coolt men även funktionellt då man kan använda det som ficka/meckpåse/pengabörs om andan skulle falla på. Har sett Avfart 33 live ganska många gånger, säkert 4, och jag tycker att dom sköter sig, gillar dom dock mer på inspelning. Som alltid, när det vankas råpunk. är det inte det här någon banbrytande men det är rätt gött stuk, schysst flow i låtarna även om de är rätt basic, extra plus för solos. Det jag har att invända mot är att jag inte tycker att det är så gött flow i sången, det blir lite styltigt ibland och den är inte sönderskriken nog, överskattat det där med tydlig sång, man har ju texthäften ( i de flesta fall). Annars tycker jag Avfart 33 är ganska fina, bra ljud och 6 låtar samt ett gömt spår (ingen aning om det är en egen eller en cover), sen så innehåller texthäftet en intressant ordväxling mellan bl.a Avfart 33 och Bisex-B. Dessutom verkar trummisen ha en ständigt bra hårdag, man blir ju avis...
www.myspace.com/avfart33

Inga kommentarer: