tisdag, maj 11, 2010

UNDERACHIEVER – This is where I lost the ability to love Cd-r


UNDERACHIEVER – This is where I lost the ability to love Cd-r
(Egen)
Namnkunniga är dom Underachiever, både Mattias Kennhed och Martin Larsson finns i sättningen. Det säger dig inget? Om jag säger Meanwhile, No Security och At the Gates då? En och annan finsmakare lär väl fukta läpparna i alla fall. Nu låter Underachiever inte som något av ovanstående utan här snackar vi repetativ, halvsläpig och monoton rock, det som jag till vardags gärna kallar missbrukar-rock (a.k.a Noiserock), Unsane och sånt där ni vet (fast det här är lite ohårdare).
Jag gillar ’This is where I lost the ability to love’, det monotona och det styltiga riffandet. Det behöver inte vara svårare än så här, det är dock inte simpelt på något sätt, utan det är tungt, avigt catchigt och det svänger när det är dags för det (kolla in refrängen i No Rain!). Trevlig sång från Kenko, tillbaka lutat och lite små-surt, på det bra sättet. ’No Rain’ är nog helt klart favvolåten tror jag, bra skit. Gillar du släpig New York-rock utan hippfaktor till vardags, ska du kolla in det här. Inspelningen innehåller 4 låtar, bra ljud och allt sånt där. Jag hör gärna mer.
Du kan ladda ner hela inspelningen på hemsidan.
http://underachiever.se
www.myspace.com/underachieverofficial

Inga kommentarer: