torsdag, maj 27, 2010

TREVOLT – I All Hast CD

TREVOLT – I All Hast CD
(Heptown Records, HTR 047)
Det är inget snack om saken, Trevolt vet vad dom sysslar med. Trevolt spelar melodisk hardcorepunk, kalla det Trallpunk eller Skatepunk, eller snarare en blandning av de två. ’I All Hast’ är ytterst välspelad, välkomponerad och bra producerad och det låter som om Trevolt har järnkoll och att plattan låter exakt som de vill att den skall låta. Jag gillar det här stuket, oftast är det äldre/gamla band som te.x NOFX, Rise Against, Bad Religion eller tidiga Millencolin som lockar men ibland trillar jag dit på svenska band som Skumdum, Atlas Losing Grip och Growing Pains (Kolla upp, jättebra!!). Trevolt låter bra men jag trillar inte dit, det är catchigt, ösigt och välspelat och det låter allt mest som jag vill att det ska göra, men det blir inget. Jag har några teorier varför. 1, sången, det är inga fel på den, den är ganska bra men jag föredrar engelska till det här stuket framför skånska, även ifall skånskan i det här fallet ger Trevolt en egen touch och ett eget uttryck. 2, Produktionen låter nästan för slickad, klinisk och välproducerad. 3, Skivans längd, jag kanske skulle palla 45 minuter med NOFX men Trevolt hade i mina öron vunnit på att ha med 12 låtar i stället för 17. ’I All Hast’ är rätt bra men fångar mig inte, betyg 3/5 än så länge. Jag skall fortsätta lyssna och se ifall jag trillar dit, det finns en del snyggheter att vältra sig i i sådana fall.
www.myspace.com/trevoltpunk

Inga kommentarer: