tisdag, december 09, 2008

IRON LUNG – SEXLESS // NO SEX CD


IRON LUNG – SEXLESS // NO SEX CD
(Prank, Prank 092)
Sexless // No Sex kom redan under 2007 men som vanligt snoozar jag på mycket av det som dimper ner på hallmattan. Så här i efterhand så inser jag att jag genast borde ha plockat upp plattan och limmat fast den i spelaren, för det här är rens av rang. Detta är intensivt värre, 20 låtar på cirka 22 minuter. Vi snackar pisssnabb hardcore, med grind och tunga ”doompartier”, meck, tvära kast och rakbladsrå sång, riktigt jävla bra. Jag gillar verkligen band som behärskar det här med att blanda tungt och snabbt på ett bra sätt och Iron Lung är boss på det! Antar att man kan placera Iron Lung i Power violencefacket om man vill, en genre med lite fånigt namn men med fan så bra band. Sexless // No Sex låtar lämnar trots låtarnas korta längd många bestående minnesbilder i hjärnan. Future Corpses och titelspåret sitter redan efter ett par lyssningar och det blir bara bättre och bättre. Jag gillar framförallt sångstilen men även texterna faller mig på läppen, jag brukar vanligtvis inte orka läsa igenom hela texthälftet, men här är det inga problem.
Unbearable heat, bedsores, shitstained pants, loneliness. I have dreams of upright sex. My body is stiff like coma sleep. I’ve reached the breaking point, unplug, die.
Låter som en dag på mitt jobb, en nyttig dos depression är ju aldrig fel. Om du gillar Pranks tidigare släpp och tokmangel i varierande tempo så är det ett jävligt hett tips.
Det verkar som om de har en split 7:a med Sayyadina på gång också, inte missa!!
9 December 2008
www.myspace.com/prankrecords
www.myspace.com/lifeironlungdeath

Inga kommentarer: