söndag, maj 04, 2008

Recension: PENALTY TIME / WARDANCE – Split LP


PENALTY TIME / WARDANCE – Split LP
(Assel Records, Ass 018)
Penalty Time är tillbaka efter sin trevliga Ep “Rich Kids”, denna gång i Lp-formatet som delas med tyskarna i Wardance. P.T kör på med sin föredömliga blandning av tidig Brittisk hulligan-punk och amerikansk hardcore-dito. Får passa på att be och ursäkt för den tid det tagit att få den här recensionen gjord förresten, men så är det ibland. Göteborgarna kör inte den snabbaste Hc-punken jag hört, men det låter bra och det återhållsamma tempot passar dem utmärkt. Materialet är jämt och håller bra kvalitet men för tillfället gillar jag de 2 inledande, Shop Till You Drop och Self Destruct, bäst. Inspelningen är bra och omslaget, signerat Crash-Mange, är en fröjd för ögat. Enligt rykten har gitarrist och sångare hoppat av, vilket är synd då jag gillar Anders grova GG/Sheer Terror/Kill Your Idols-skrovliga stämma. Jag står helt klart på Penalty Times sida i ett eventuellt kärnvapenkrig!
Wardance är ett tyskt Ushc-band med en arg donna på sång. Det är ju inte direkt ofta jag hör ny ushc nu för tiden, så jag kanske är lite mer tolerant än vad jag egentligen borde vara, då detta är rätt dassigt om jag ska vara ärlig. Men jag tycker ändå att det viss behållning med att lyssna på detta. Finns ju helt klart goa partier, men mest tänker jag på att Penalty Time är mycket bättre, jag nöjer mig så.
Andreas, Maj 2008-05-04
Penalty Time
Assel Records

1 kommentar:

Janne sa...

Tja fan!
Denna hade jag inte läst, det lönar sig att googla sitt egna namn ibland.
Kul som fan att du gillade det!