onsdag, maj 14, 2008

Recension: PERSONKRETS 3:1 – Runier 7”


PERSONKRETS 3:1 – Runier 7”
(Halvfabrikat, Halvep029)
Personkrets har till sitt sista släpp, Ruiner, (som jag trodde var en engelsk titel) supit bort Acursed-patchen för gott och patchat om nitvästens ryggtavla med en Bolt Thrower. Det låter alltså mer metalinfluerat än tidigare med fett tuggande gitarrer. Inte mig emot för så här kompetent har Personkretsarna aldrig låtit, sen så gillar ja Hellshock och det där också, som ja antar dom sneglat en aning på. I och med tugg och sånt där låter det även mer Hardcore än tidigare, det är väl nån Umeå-hardcore bieffekt antar jag. Det här låter bra i alla fall, ohippt och gött och inte ett dugg tillgjort. 3 spår av god kvalitet innehåller Ruiner och det enda jag kan tänka på som inte tilltalar mig mig är att Räkans sång skulle kunna va lite bättre, den känns lite pratig faktiskt. ’Krigssång’ är en dikt av Dan Andersson (inte den blinda ljudteknikern från Kristinehamn tyvärr) som norrläningarna tonsatt med fet orchpunk. Detta är en värdig avslutning tycker jag. Några av medlemmarna har ett nytt band som heter ’Misantropic’ som förmodligen kör samma stuk (fast ännu mer metal), blir till att spana in. Det är träd i vinterskrud på omslaget förresten…
Andreas, 13 maj 2008
www.myspace.com/personkrets
www.halvfabrikat.net

2 kommentarer:

SIDEBURN sa...

Bra skit! Krigssång e bäst, tycker jag. Lyssnar nästan bara på b-sidan, man vill ju hinna sätta sig i soffan innan man måste byta sida ;)

Hedvux sa...

Ja, man vill ju inte hålla på och springa byta sida hela tiden, långa låtar ska det va!