fredag, maj 16, 2008


HENRIK PETERZONS ORKESTER – Åt Helvete Med Hela Skiten 7”
(Not Enough, NER012)
Det är lätt att bli lurad av bandnamnet, som kan få en att tro jag vet inte vad, det låter ju inte bra i alla fall. Henrik Peterzons är dock helt okej hardcorepunk, nästan lite bättre än vad jag vill erkänna. Materialet är både på svenska och engelska, låtarna på svenska tenderar att låta mer crust och råpunk än de på engelska som låter som lite råare Ushc (som ett skitigare och argare Section 8 kanske..), i alla fall dom på A-sidan, lite lustigt. Det här var ju faktiskt riktigt bra, gillar sången som fan (speciellt när det sjungs på engelska), oj man får till och med lite dubbeltramp ibland! 8 låtar innehåller 7:an, oftast rätt bra som jag nämnt tidigare och oväntat varierat. Jag gillar nog låtarna på engelska bäst, Krossad låter väldigt Skitsystem förresten, åh det är ju bra. Jag gillar’t!
Andreas, 16 Maj 2008
www.notenough.hardcorepunk.se

Inga kommentarer: