måndag, oktober 10, 2011

TROUBLEMAKERS – 1981-2011 CD

TROUBLEMAKERS – 1981-2011 CD
[Heptown Records, HTR053]
30 år i gamet yau! Troublemakers från staden Göteborg, svängig punkrock på götebosska. Jag har haft blandade känslor inför det tidigare, gjorde en inte alltför positiv recension av 'Kleptoman' när den kom 2003. Nu 8 år senare gillar jag stora delar av Troublemakers samlingsplatta 1981-2011, tycker inte ens att det är speciellt jobbigt att lyssna på alla 30 låtar i ett sträck, blir mest sugen på bärs. Jag vill inte egentligen men jag kan inte värja mig, är febrigt svag för lallig punkrock med snygga melodier ibland, och Blomman, fan han sjunger ju rågött... På 1981-2011 finns låtar från hela karriären, jag gillar många av dem men av de jag inte hört tidigare gillar jag framförallt 'Partytrash' och refrängen på 'Förstod ingenting' (versen är dock inte speciellt intressant). Nu gillar jag inte Troublemakers hela tiden, ibland blir det jävligt tråkigt, som i 'Lillebror', sista tredjedelen av plattan är ganska seglyssnad när jag tänker efter. Du vet hur dom låter, lallig punkrock med både höjdpunkter och dalar.
www.heptownrecords.com
www.troublemakers.se

Inga kommentarer: