måndag, oktober 03, 2011

GAMLA PENGAR – s/t Promo Cd-r (7”)

GAMLA PENGAR – s/t Promo Cd-r (7”)
[Beat Butchers, ORS 44]
Beat Butchers har försett mig med ett antal släpp de senaste åren men jag säga med en gång att detta är det första som jag lyssnat på frivilligt och det med glädje, utan suckar, utan att vilja stänga av. Gamla Pengar's första släpp sitter som en keps, hooks, melodier och bra (sleten) sång som naglar sig fast i hjärnan och vägrar släppa taget. Dom förföljer mig på vagnen på väg till jobbet, på toan, och när jag tror att jag ska kunna lyssna in mig på andra plattor. Göteborgarna har slagit huvudet på lall-spiken, larmig punkrock av ”retromodell”, 77-82, som säkert fått sig en skjuts av 2000-talets Ny Våg-våg + bra rock 'n' roll-larm. Hur som helst har Gamla Pengar gjort en råbra Ep rakt igenom med videolåten 'Ångest' som absoluta höjdpunkt. Gillar du tidig stockholms/Gbg-punk eller Masshysteri får du inte missa det här. Plattan finns i 300 ex, så du kan inte snooza i en evighet! Den här kommer med på årsbästalistan, lätt!
sv-se.facebook.com/gamlapengar

Inga kommentarer: