onsdag, februari 25, 2009

SPRITVEV – Pommacs Larm 7”

SPRITVEV – Pommacs Larm 7”
(D-takt & Råpunk, Dtakt019)
I Dalarna är man inte blyg på spriten. Jonken och Jimmy (ex Uncurbed) har låtit blärret flöda och resultatet är en orgie i pisssnabb hardcore men skojfriska texter, för det mesta skrivna på rim (Bort med korken, sen in på torken, Jävlar anamma, jag sket så det damma). Aningen pubertalt kan vissa kanske tycka, men med tankte på hur ner-bladade gossarna formodligen va vid skapelsetillfället så är texterna rena finkulturen. Pommacs Larm innehåller 10 låtar höghastighetshardcore/råpunk som sneglar åt forna svenska hjältar. Det är schysst stuk på det hela, mangligt och rått med halvljus kväksång som passar finfint, lite Poffen-flow ibland och sånt är ju fint. Det är väl farten, texterna och sången man lägger på minnet för själva riffen kommer jag inte ihåg mycket av, så fort går det. Man ska inte underskatta fartens tjusning. Ska du blärra dig till apstadiet så tycker jag du ska, med hjälp av den här plattan, låta Jonken och Jimmy förleda dig in i en värld av hemkokt, turbovin, Fibban och Anti-Cimex. Snart sitter du där på golvet med nerpissade braller och ropar ”Fram med flaskan, upp med porrblaskan, I den jag tittar och bögfilmer jag hittar”. Känsliga lyssnare bör kanske hålla sig på avstånd, folk som gillar blärr och höghastighetsmangel av god kvalitet ska dock ta för sig.
www.myspace.com/dbeatrawpunk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken poesi! Nästan så jag måste kolla upp den där plattan.. ;-)

Slobodan Burgher sa...

Ja man blir ju lite torstig bara av att lasa recensionen...