torsdag, februari 26, 2009

RAW HATE – Drunk As Fuck Existence 7”

RAW HATE – Drunk As Fuck Existence 7”
(D-takt & Råpunk, Dtakt016)
Om jag förstått det hela rätt så är detta Cedrick från Anger Burnings soloprojekt i bultkäng-skolan, med en och annan blinkning åt Warvictims håll. Detta är rå kängcore i fint tempo med rått ljud, växelsång (Warre-stuket) och jävla fint gitarrlir (pärla solon!). Det låter bra det här tycker jag och 5 låtar är alldeles lagom, om jag inte minns helt fel har det kommit en 12” också. Fin heavy metal-slinga där i början på ’Miljarder Megaton’ förresten. Ja va fan, detta är schysst, inget speciellt men fullt gångbart, extra plus som sagt för pärla gitarrhantering. Gillar du dist, solon, grov(lig) sång och snabbt midtempomangel så bör du se dig om efter denna, kan va bra om du gillar Kir och krig också…
www.myspace.com/dbeatrawpunk
www.myspace.com/rawhate

2 kommentarer:

Slobodan Burgher sa...

Lite avsides men, personligen HATAR jag "växelsång (Warre-stuket)" - vilket ar synd eftersom annars regerar Warre ganska "o.k. plus" i min bok.

Hedvux sa...

Det är ju inget ja rådiggar men jag tycker det funkar, just Hund/tortyr-sången är väl vanligtvis ingen favvo. Sången på nya warrelåtarna va lite schysstare tycker ja.