torsdag, januari 12, 2012

PASSIV DÖDSHJÄLP – FASADER CD

PASSIV DÖDSHJÄLP – FASADER CD
[Halvfabrikat, Halvcd063]
Svensk crustcore av ganska typiskt, modernt svenskt snitt (post 'Enkel resa till rännstenen', 'Helvete' och 'Vengeance', den sistnämnda är ju i och för sig inte gjord av ett svenskt band). Passiv Dödshjälp manglar med både hjärna och hjärta, både slingmongot och neandertalsmanglaren får sitt. Tänk Skitsystem, eller, om man även tänker på den lite mer metalaktiga ljudbilden, Tortyr, lägg till lite Tragedy så fattar du ungefär i vilka jaktmarker som Passiv Dödshjälp befinner sig. 8 låtar innehåller Fasaner, var av en cover på Tinner's 'Döda din chef', märkligt med nutida covers tycker jag men de gör ett bra jobb (har hört den här versionen mycket mer än originalet vill jag tillägga). Jag tycker det här är helt okej, bra sång men låtarna sätter sig inte även om jag uppskattar manglet som bjuds. Jag misstänker att min kvot, för det här stuket, är full och att det sista som slank in var 'Hangen Syliin' med Finska Unkind (har efterföljaren också men det har jag inte kunnat ta till mig på samma sätt, skyller på kvoten. Höjde inte ens på ögonbrynen när jag nyligen fick reda på att From Ashes Rise håller på att spela in nytt material). Det måste troligen va löjligt bra för att jag ska palla bry mig. Som sagt det här är helt okej men jag kommer förmodligen inte att lyssna på den här skivan igen. Svårflörtad, jo tack...

www.myspace.com/passivdodshjalp

Inga kommentarer: