torsdag, januari 19, 2012

7 Snabba med Rajoitus

Rajoitus gör EN återföreningsspelning, nu på lördag i Göteborg. Jag tog pulsen på Marko genom att dänga i väg lite frågor till Borås. Själv har man ju blivit lite krasslig men hoppas jag piggnar till, lite Loud Pipes-dricka bör fixa biffen!

1, Tjena! Nu på lördag gör ni en exklusiv återföreningsspelning på Mika's 35 års kalas ute på truckstop. Hur kommer sig detta nu då och hur känns det!? Var ni svårövertalade?
Fick mail från Mika som frågade om vi vill lira så frågade dom andra och dom vart intresserade så på den vägen är det. Viktor (Pyramido) hakade på som trummis. Vi har repat 3 gånger och 11-låtar kör vi.

2,Vad kan vi förvänta oss, fullt blås som vanligt? Pallar Victor tempot?, han e ju van att slå ett slag var femte sekund!
Ja du. Blir väl som Rajoitus brukar låta, otajt & rått ;). Viktor är en jävel på trummor.

3, Er sista skiva, Maailman Hautajainen, var ju pissbra, ert bästa släppt enligt mig. Vad tycker du om plattan så här massa år senare? Kör ni mycket från den eller är det mycket gamla örhängen som ska radas upp.
Har alltid gillat Historia Kusessa 7"Ep ljudmässigt. Självklart har Maailman Hautajainen bra låtar & sound. Många verkar gilla skivan och det är väl kul. Blir nåra låtar från skivan på lördag samt från det andra skiten vi gjorde.

4, Vad har ni haft för er sedan ni la ner då, vevat i lönndom?
När vi la av 2007 så har väl jag (Marko) lirat med ABNORM (1999-2009), BANAL ANAL(tagit paus för ett tag). Jani jobbar och Pege jobbar som gaddare. Dom andra vet jag inte vad dom gör nu för tiden.

5, För några år sen dök ju Herätys upp och snodde ert koncept, är ni lacka på dom, eller diggar ni!?

Bara kul att det finns andra band som sjunger på finska. Herätys e jävligt bra. Vad mer finns att säga??? (Ei Leiki!!!!/red)

6, Favvesupa?
Jag (Marko) krökar väldigt sällan pga av jag äter medicin (Bipolär/Adhd, Ångest, Paranoia) men tar nån öl då+då. Sort guld 5,9% e favorit. Jani & Pege gillar öl, sprit.Viktor vetefan kanske öl eller sprit???

Har ni nått att tillägga, annars ses vi på Lördag!
Tack för frågorna. Var väl allt. Syns på lördag. Ha det.../Marko

Inga kommentarer: