söndag, januari 08, 2012

Aktiv Slaktkniv

(Attention Rille Bengtsson!)
Det första lokala punkband jag hörde i början av nittiotalet (förutom T-Röd) var Aktiv Slaktkniv. Har länge haft uppdraget att rippa en av deras (2?)demos till mp3:or men jag har inte fått tummen ur än. Nån som dock har fått tummen ur är Tony från Decontrol som rippat och lagt upp 2 av Aktiv Slaktknivs dängor på tuben! Hur det låter? Tänk Asta Kask, Sötlimpa, hård melodisk svensk 80-tals punk, ja lyssna själva, jag gillar det. Jöjje som spelade trummor spelar nu mera bas i Avskum. Avskum fyller förresten 30 år i år, hoppas på storslaget firande!!

5 kommentarer:

putte sa...

de va ju bölla som spela! jöjje spela trummor i Tomt Hjärta, i aktiv spela han gitarr och skrev en hel del texter.

De:Nihil Records sa...

Fan jag har för mig vi lirade med AS då vi lirade med Kung Pung i Kristinehamn...i nån militärkåk eller nåt.
Var på fest i en villa innan, kul. Synd dock att snubben/an som satt i dörren på giget blev blixtpackad och inte tog betalt av fler än typ 5 pers så det blev sova i trappuppgång och snejka på tåget hem dan efter..Meningslös story men roligt minne.
//Larre

Ronnie sa...

Larzon. Det stämmer, jag var där och pogade! Hemvärnsstugan hette det kanske?? Låg nära Hembygdsgården i alla fall. Scheikes rebeller spelade också va?

putte sa...

jo de stämmer ju jävligt bra larre, festen innan va hemma hos peter som spelade trummor i slaskfittorna, en väldigt konstig men kul kväll blev de till slut me mycke fylla o sönderslagna dörrar, om ja minns rätt.

Unknown sa...

Jag har letat efter Aktiv Slaktknivs demos sen 1996 eller så, se till att mp3a grejerna! Vad har Rille Bengtsson med saken att göra förresten?