måndag, december 13, 2010

MISANTROPIC –Insomnia CD

MISANTROPIC –Insomnia CD
[Halvfabrikat, halvcd047]
D-takts-driven thrashig hardcore från Umeå, med Matte från Personkrets i sättningen. Jag trodde att det här skulle vara någon form av Stenchcore (Hellshock och liknande smuts) med Bolt Thrower-influenser, men detta rör sig om hardcore med thrashinfluenser och tunga partier som i mina öron mest låter som rötna moshpartier (tänk shorts, linnen och krabbröj). Om det inte hade varit för att just de tyngre partierna låter mosh så hade jag kommit bättre överens med den här plattan, bra sväng, svin-go sång och bra energi i riffen, lite för rent och orått ljud för min smak dock. 7 låtar på 16 minuter bjuds vi på och som sagt hade det inte varit för att Misantropic ibland låter som valfritt kasst metalcoreband istället för att låta som Bolt Thrower, så hade jag gillat det här betydligt mer. Det spelar ingen roll hur mycket d-takt som piskas när grädden/gubben redan är sur.
www.myspace.com/misantropichardcore
www.halvfabrikat.net

Inga kommentarer: