måndag, december 13, 2010

Bäst 2010, listalistalista

Under de 4 år som den här sidan funnits (i denna form) har det hunnit bli 495 poster och på senare år runt 500 stabila, unika besökare varje vecka. Hade inte en tanke på att det skulle komma så många när jag startade, mest på grund av att jag tyckte det var för jobbigt att uppdatera min dåvarande hemsidan. Det mest frekventa sökordet på google som lurar hit folk är Truckstop Alaska, så tack Trvkken för dom extra ryggdunkarna, och tack som fan för att ni tittar in. // Det slöa aset!
Vill du ha din egen lista publicerad här, maila 10 bra grejer till mailen här bredvid.

Bäst 2010
Herätys Lp + 7"
Total dominans, hardcore låter inte bättre än så här!!

Okkultokrati - No light for Mass Lp
Kombinationen av metal och punk är knappast ny, men det är inte så ofta det låter så här bra!

Masshysteri - s/t Lp
Hittigt, svängit och bra som in i helvete. R.I.P!

Bombus s/t Lp
Kan.inte.sluta.lyssna

Giftgasattack - Noise Hero 12"
Har inte varit så övertygad förut, men här dominerar Giftis, totalt. Mer Disfear-solon!!

Counterblast - Faceless 10"
Det bästa dom gjort sedan Balance of Pain, nya fullisen lär bli fet, dyraste 10"an jag köpt någonsin dessutom

Deathraid - All Life Ends Lp
Som State of Fear, fast rockigare, fast inte lika rått och inte lika bra, men ändå strålande,


Unearthly Trance - V 2LP
Sludge/Doom/Mangel, pissbra!

Glöm Dä! - Grisigast i Östergötland + split 7"
Rå Hardcore!

Bubblare
Thou - SUmmit (Southern Lord)
Sludge från Louisiana, helt rätt ursprung alltså, rå skit!

Coliseum - House With A Curse
Gillar det nya lalliga/löjliga stuket

Årets bästa demos:
Insidious Process s/t Cd-r
Äntligen gött vev från gbg

Ursut - Mot Väggen Lp-r
Matte, Oskar, Simon, Rodrigo. 75% Kontrovers, 100% göddma!!

Årets snooze (27 år försent)

Crucifix - Dehumanization LP (tack Törrible)

Årets håll koll på
Kronofogden - Hudiksvallmangel
Walls - 3/4 Cold Sweat 1/2 Iron Lung.

Live, har även i år varit på extremt mycket spelaningar, kommer inte ens ihåg allt, här kommer dom bästa jag kommer ihåg.
Okkultokrati @ Underjorden
Pistol disco @ Koloni's 6 års kalas på Truckstop
Den Stora Vilan @ Utmarksmusiken, Dalby
Skitkids @ Malmö Hardcorefest
Giftgasattack (+ Krimtänk på samma gig, magiskt!)@Egalia
Herätys @ Malmö Hardcorefest, Punk Illegal, Truckstop Alaska
From Ashes Rise @ Punk Illegal
Liturgy @ Kulturhamnen
Deathraid @ Dödsmaskinen + Truckstop
Antichrist @ Truckstop
Circle @ Kulturhamnen

9 kommentarer:

Masken sa...

Vi är rörande jävla överens om dom 2 bästa demosarna :-) Och även en del annat. Har du alltså blivit övertygad om Krimtänks storhet nu :-)?

hedvux sa...

Krimtänk var ju fantastiska live, stod ju bara å gapade/flinade!

årre sa...

hähä, gött att man är delaktig i tre av topp tio listskivorna ;)
har du i skuggan? du kan få recensionsex annars...

Hedvux sa...

Så kan det gå ibland =)
jag har beställt den men har inte fått den än, ska bli gött att höra, hoppas att jag får göra ett tillägg på bästlistan

årre sa...

ja, det kan ju göra det.

ahh, hoppas kaj inte segar. han är ju arbetsnarkoman, haha. eller vem du nu beställt av iofs? vet jag ju inte. hoppas den faller i smaken iaf, tycker själv den är lite råare än förra släppen. split 12"an blir fint att få ut sen med.

MatteP sa...

Stefan spelar inte i nått Ursut inte. Jag heter Matte. Kul att du gillart.

/MATTIAS(inte stefan)

Hedvux sa...

årre: Beställde av Smrt records, så ja får en hel packe goa sjuor strax, blir nog fint!

Matte, Ja varför skrev jag Stefan, han har väl aldrig varit med, könstigt, hoppas ta mej ner till malmö på festen, lär bli fedt!

Matte sa...

Du e kanske på glöggen? Malmö e en spännande stad. Malmö e parkernas stad.

Anonym sa...

arbetar för mycket helt klart. Jag gör det än idag trotts att jag började tio. Men jag skall försöka att inte slöa med skivorna till årre... får du inte din snart säg till så försöker jag få ut ett recensions ex annars till dig. Hoppas jag skall kunna börja skicka ut dem efter onsdag....

/K