torsdag, augusti 22, 2013

TRAMWRECK – DFA – Kassett

TRAMWRECK – DFA – Kassett
[Egen]
Jag skådar Kvilletorgets utsida på Tramwrecks andra kassett. En, enligt vissa, tragisk plats, jag däremot gillar det halvslitna, lortiga och ser inte alls fram mot vad gentrifieringen och framtiden har i sina sköten. Jag har lyssnat på DFA relativt många gånger och kommit fram till att Tramwreck inte heller den här gången är något för mig, däremot så har jag inget emot det. Jag påminns om det sena 90-talet, då det blev inflation inom svensk hardcore och det mesta sög och inte var bra nog. Det som jag tänker mest på när jag lyssnar på DFA är att jag tycker att dom ligger och harvar på ackorden för länge, om jag hade fått bestämma hade ackordbytena stått som spön i backen, mera flow, mera rens tack! Den här kassetten är limiterad till 100 exemplar, jävligt snygg färg på kassetten, 8 låtar, Hisingen hardcore.

Inga kommentarer: