måndag, augusti 12, 2013

RÄD – s/t - Kassett

RÄD – s/t - Kassett
[Egen]
Nytt band med småländska rötter (antar jag) som huserar i Stockholm med medlemmar från bland andra Thurneman och Suis La Lune. Här är det ställ som gäller kan jag lova. Soundet känns delvis ganska amerikanskt, fast med en nyttig dos skandinavisk hardcore injicerat i riffandet. Jag tänker Dropdead och sånt där bra amerikanskt 90-tals rens (influerad av) svensk 80-tals hardcore och sånt där noisigt frisyr-rens/hc som jag aldrig lyssnade på (the Locust och sånt). De här 10 låtarna lyssnar man igenom rätt snabbt, men jag tycker det här är riktigt gött så jag slänger gärna på den igen både tre och fyra gånger. Gillar den råa och skitiga inspelningen som har attack och inte för mycket fetma, det ska va klös och det sitter RÄD inne med. Som det oftast är med sånt här så är det inte direkt några låtar som sätter sig och sticker ut utan det är flow, driv och attack som jag går igång mest på, dock är mitt favvoriff versriffet i 'Clothing like a bum'. Ibland tycker jag inte sången håller hela vägen, men för det mesta är allt som det ska. Är en sjutummare på gång såg jag, om det är nyinspelade bitar eller den här inspelningen låter jag vara osagt. Bra!

www.tjuvlyssna.com/rad/

Inga kommentarer: