måndag, september 10, 2012

SUFFER THE PAIN – the Death Kassett

SUFFER THE PAIN – the Death Kassett
[Krig Tejps]
Det händer inte skitmycket grejer i Västerås, men de grejer som dyker upp i min brevlåda har alla en sak gemensamt, råpisk. Den här gången handlar det inte om det höghastighetsmangel som Slaktrens brukar bjuda på utan ett aningen lugnare tempo. Suffer the pain handlar om 2 saker, råpunk och gammal metal, eller råpunk upphottat men den långhåriga varan rättare sagt, det hörs klart och tydligen vilken container som bör ses som hemmaplan. 'The Death' bjussar på 5 låtar där d-takt samsas med entakt och dubbeltramp, väl upptrampade råpunksstigar får en lite mer långhårig odör (samma sura egentligen) där vassa punkiga metalriff oftast är ledordet. Jag gillar det här, men så många bestående minnen har jag inte när kassetten snurrat klara, eller jo det har jag, jag gillar trummorspelet och så sätter sig Roky-covern. Jag vet dock inte riktigt vad jag tycker om tolkningen, men jag gillar ju manglet, men det känns på något sätt lite onödigt. Äh, det är bra pisk, jag vill säga att jag tycker det är lite samma känsla som sena Darkthrone, men jag är inte tillräckligt inlyssnad för att kunna backa upp det påståendet. Avgör själv, du kan lyssna på hela inspelningen om du klickar på länken lite längre ner. Ny kassett finns ute nu förresten, spana in. 

Inga kommentarer: