tisdag, september 18, 2012

DISTORTION FAITH #1 ZINE

DISTORTION FAITH #1 ZINE
[A5, 20 sidor, 10kr]
Bara så där dök det upp ett nytt fanzine signerat Krogh, Kåren och Sylen. Rutinerade snubbar med god smak och känsla för stil. Jag har inte orkat bry mig om zines på säkert 5 år, det har i och för sig inte släppts så många heller, men detta gillar jag. Sidantalet är ganska blygt men sidorna är ganska matade, och layouten är snygg klippi-klistri. Zinet är på engelska, vilket jag inte brukar gilla i vanliga fall då jag inte är tillräckligt bra på det och därför snabbt tappar fokus. Distortion Faith har dock korta men informativa intervjuer så jag läser igenom hela zinet utan att tappa koncentrationen alltför många gånger. Läs om Nerv, Acute, Effluxus, Sex Dwarf, Human Power, De:nihil records, Hardcore Survives, Sjuka signaler och Lögnhalsmottagningen. Proffstryckt och aktuellt, ett måste för dig som vill ha koll på vad som händer på hardcorehimlen.
Eftersom jag snoozat med recensionen (som vanligt) så har det varit ute ett tag och jag vet inte om det finns några kvar, men langa iväg ett mail
www.dbeatrawpunk.blogspot.com

Inga kommentarer: