tisdag, januari 24, 2012

SUICIDE SYNDICATE - Bad Wolves Eat Small Pigs LP

SUICIDE SYNDICATE - Bad Wolves Eat Small Pigs LP
[Switchlight, SWR 007 ]
Det enda jag vetat sedan innan om Suicide Syndicate är att de delar medlemmar från Mobile Mob Freakshow, och den enda relation jag har till dom var att jag bevittnade när någon i bandet spöade volvoraggare på vägen utanför Kamikazepunken i Hova (det andra året gissar jag, -96?). Utan att ha hört dom innan har jag mest tänkt på 8-balls, jägershots, tysklandsturné, det dekadenta glammiga rock-stuket helt enkelt. Musikaliskt är det rock 'n roll och punkrock, ganska snygg och välproducerad sådan, med mycket körer, melodier och solon, gitarrhjältepunkrawk. Jag tycker det här är ganska bra men stuket är inget jag lyssnar på jätteofta. Sist jag lyssnade på något åt det här hållet, om man bortser från Turbonegro, var nog när första plattan med Roger Miret and the disasters kom, ett tag sedan mer andra ord. 11 låtar långa 'Bad Wolves eat small pigs', får mig att vilja hissa gitarren, åka på Tysklandsturné, dricka alldeles för många jägershots och vakna upp rånad i nån nerpissad gränd i Hamburg, det måste väl ses som om den här plattan har en positiv inverkan alltså, om man nu gillar dekadens. 9 egna låtar samt covers på Cortex 'Napalm Sticks to kids' och Nick Caves 'Where The Wild Roses Grow' som görs med Texas Terri. Om jag kommer lyssna igen?! Det tror jag, man gillar ju fest!

www.suicidesyndicate.net

Inga kommentarer: