måndag, januari 16, 2012

LAUTSTÜRMER – Man föds, stämplar in och hoppas att man inte blir särskilt gammal 7”

LAUTSTÜRMER – Man föds, stämplar in och hoppas att man inte blir särskilt gammal 7”
[Not Enough, NER 028]
Det finns egentligen inte så mycket att säga om den här sjuan, den är skitbra och Lautstürmer bevisar återigen hur slipstenen ska dras när man kör, Motörhead/Discharge/sena Cimex-stuket. Det blir inte så mycket bättre än så här tror jag, vassa riff, dödliga basgångar, vm-i-trummor, bra sång och goa solon. Nu hade jag ju i och för sig inte väntat mig något annat av Lautstürmer, men vilket sväng, snabbt sväng dessutom. När jag till en början slölyssnade igenom plattan tog jag störst notis om B-sidans 'Maskin nr. 2' som med sin breda skånska stod ut, det var inte förrän ett par lyssningar senare och en glutt i omslaget som jag förstod att det rörde sig om en Peps Persson-cover, hur bra som helst, riktigt fin dänga. 3 låtar svängig rå-sop bjuder Lautstürmer på och om du gillar rå-sop, och det antar jag att du gör om du läser här, så bör du införskaffa den här på en gång!

www.notenough.se
www.myspace.com/lautstrmer

Inga kommentarer: