fredag, november 25, 2011

SIR REG – A sign of the times Cd

SIR REG – A sign of the times Cd
[Heptown, HTR057]
Keltisk folkpunk har aldrig varit min grej, det enda band jag gillar om jag skulle råka höra det är Dropkick Murphys, har sett Flogging Molly live en gång också, det var ganska kul. Längre än så sträcker sig inte min kunskap om det här stuket. Det här låter väldigt kompetent, hitigt och ja, Irländskt. Jag kan lyssna på 'A sign of the times' utan att störa mig, jag lallar till och med, med lite men jag ser ingen som helst anledning till att lyssna på det här om man inte skulle råka bli utsatt för det. Det jag uppskattar mest är det där spacerock-ljudet i ' How the hell can you sleep?' Antar att det låter som det mesta annat sånt här som finns, för mitt otränade öra i alla fall. Äh, det dög ju...

Inga kommentarer: