fredag, november 04, 2011

THE DRÄPERZ – Praise the lord and pass the ammunition Cd-r

THE DRÄPERZ – Praise the lord and pass the ammunition Cd-r
[Egen]
Var och varannan stad har ett sånt här band, ett melodiskt punkrockband, som blandar svensk, amerikansk och engelsk 70, 80 och 90-tals punk. I Kristinehamn, hålan där jag kommer ifrån dominerade bröderna Jonas och Bölla Carlsson det här stuket med the Flap Jacks, det är dom som fyller min sån här kvot. The Dräperz låter rätt bra ibland, det låter både Asta Kask (konstapel steroid, ), DLK, (jag försöker sjunga första raderna till Hockeyfrilla till nån låt och det går rätt bra) och Ramones , låten med samma namn handlar om dem till och dem. Bästa låtarna är 'Baby go a deuce', Zeke-covern 'HighwayStar' och 'Konstapel Steroid'. Lite för svenskt uttal på engelskan ibland men jag vet inte om jag tycker det är direkt negativt. Det funkar, men jag kommer nog inte lyssna på den här igen, jag kommer lyssna på the Flap Jacks. Gillar det klassiska en-strängssolot i 'Nose Full' förresten, man blir ju gla'!

www.draeperz.se

Inga kommentarer: