lördag, november 06, 2010

ANTIPATI – Frågor som rör det allmäna CD

ANTIPATI – Frågor som rör det allmäna CD
[Kjellhell, Kjell 009]
Jag tänker bara på Skäms, ja när jag lyssnat klart på Antipati’s andra album ’Frågor som rör det allmäna’ har jag bara 2 egentliga minnen. Det första, att jag ogillar låten ’Jag måste’, det andra, att jag tycker att refrängen i ’Den Nya Tiden’ ger mig känslan av att jag lyssnar på Skäms låt ’Vardagsflykt’.
Antipati’s midtempo-punkrock har både rakat huvud, backslick och spikes. Detta är väldigt lalligt, jag gillar lall, det är catchigt och svänger, men inte tillräckligt för att jag ska fastna ordentligt, jag tänker mest på Skäms.
Korsningen av trall, oi och raggarpunk fungerar ju helt klart med om det inte är catchigt nog så behöver jag mer ös och mer ställ, den varan saknas det lite av här. Jag tänker på band som Gatans Lag, Strebers, Skäms och vid tillfälle till och med Skumdum. Antipati gör ett bra jobb men min lallkvot är fylld av just nämnda band, för att få plats på lall-tronen måste det va jävligt bra och så långt har inte Antipati kommit än, inte i min bok i alla fall. ’Frågor som rör det allmäna’ är inte dålig på något sätt, men varför lyssna på ganska bra skivor när man kan lyssna på svinbra skivor? Eller varför lyssna på något annat än Skäms?!
www.myspace.com/antipati
www.kjellhell.se

2 kommentarer:

Masken sa...

Fy fan vilket underskattat band Skäms är! Ett ständigt återkommande band i spelaren :-)Minns du att jag fick en platta av dig för ca 10-12 år sen?

hedvux sa...

Tror du har påmint mej om det förut men jag har bara ett svagt minne av det, jävla bra band!