tisdag, juni 29, 2010

LOCATORS – s/t CD

LOCATORS – s/t CD
(Heptown Records, HTR041)
Hade absolut inga förväntningar på den här skivan, testlyssnade den inte ens när den damp ner här hemma utan förpassade den till den aldrig sinande lyssningshögen. Men en dag åkte den på, har plockat ur den ett par gånger, men den åker alltid på igen, ganska omgående. Vi snackar Locators från Köpenhamn, medlemmar från Gorilla Angreb och Nekromantix. Det rör sig om punkrock, punkrock på det sättet som the Ramones spelade punkrock, oftast midtempo, svängigt, tralligt, medryckande, ja punkrock, doppat i en kopp med garagekaffe. Gillar du just Ramones och andra storheter är det svårt att inte gilla Locators, trodde ett tag att jag inte behövde höra fler band i den här skolan men bitar som ’Razorblade’, ’Mesmerized’ och ’Demons coming my way’ fångar mitt intresse och får mig att tänka tillbaka på forna tiders roadtrips med Loco Live i bilbandaren. Jag gillar Locators helt enkelt, basic punkrock blir man bevisningen aldrig för gammal för. Du vet om du diggar, spana in!

www.myspace.com/locators

2 kommentarer:

Limpan sa...

Tycker du är aningen inkonsekvent som inte recenserar band med saxofon när du recenserar band med hatt...

hed sa...

Larna i 59ttp hade ju hatt och dom har jag ju recenserat, så det går bra...