måndag, mars 15, 2010

TINNER – You wanted the best… Mcd

TINNER – You wanted the best… Mcd
(Smyt records, Smyt031)
Jag har aldrig direkt brytt mig om att kolla upp Tinner innan jag fick den här plattan, har hört nån låt innan men inte orkat engagera mig. Men se vad en faktisk skiva kan göra med en recensent som drunkar i webtips, jag gillar Tinner redan under den första vändan. Det är helt rätt feeling på det hela, inget krångel utan standard d-taktsvev med exakt rätt mängd rock ’n’ roll inslängt, ett jävla gött driv med andra ord. Om du är ute efter något nytt och extravagant kan du genast snegla åt ett annat håll, men om du gillar svängigt d-taktslarm så kan Tinner va din korklösa Kir i innerfickan. Jag vet inte varför jag tänker på Disfear, inte nya men inte heller gamla (är det kanske sången!?), kanske ’Everyday Slaughter’-perioden, får kolla upp, jag kanske svamlar. Texterna är pang på, och det är mycket hat som gäller, spelande damer får kängor, kajal är bögt, lika så metalsnubbar med keps och getskägg, saker som stör Tinner helt enkelt. ’You wanted the best..’ innehåller 7 studiolåtar och 5 livelåtar (bl.a Heroindöd och Får man ta med crusthunden in i himlen?), jag gillar det, låtarna håller jämn kvalle, det hörs att Tinner har bra koll.
www.myspace.com/tinnercrust

Inga kommentarer: