fredag, september 11, 2009

MEDBORGARGARDET – Fredag Hela Veckan Mixtape 2,8% Cd-r


MEDBORGARGARDET – Fredag Hela Veckan Mixtape 2,8% Cd-r
(Hip-Hop Labbet, 1464)
HipHop från Östersund, så klart med mångsysslaren Sylen (här GammalSmutsigJävel) i sättningen. Jag gillar hiphop, ibland och då framförallt svensk sådan, som gärna handlar om att supa, svina, slöss och leva djävulen. Medborgargardish är rätt bra, jag gillar stuket och de flesta av snubbarna som rappar låter bra, gillar SOC, KIR, sup & knarka-temat också så klart, det är dekadensen jag vill ha, och förortromantik då. Jag dyrkar TLK, tycker att tidiga P-stq, Organism12 & Looptroop är lysande, och ja Ken Ring, hur fet är inte han (halva skivorna i alla fall). Medborgargardet har det jag gillar, om jag inte var övertygad innan så blev jag det när raden om att lyssna på Käng på Kortedala Torg dök upp. Favvolåtarna är Medborgargardet, Sociala Betalar (SOC betalar spriten, SOC betalar KIREN, Det var en söndag (D-takt på stereon) och jättefina Petter-remixen Alkoholist & Kåt. Dekadent hiphop på svenska är min grej.
www.myspace.com/medborgargardet
Ladda ner Mixtapen gratis på http://yofosho.mine.nu/MG/

Inga kommentarer: