onsdag, november 26, 2008

Meat is Murder

I söndags sände P3 Dokumentär en 2 timmar lång dokumentär om Veganrörelsen i Sverige i mitten av 90-talet. En tid då Umeå regerade hardcore-Sverige och korvkiosker och Scanbilar stod i brand. För mig som började lyssna på hardcore vid den tidpunkten, runt 93-94, är detta trevlig lyssning, även om det inte snackas så mycket HC. Dennis och David är med en massa i allafall.
Stream här
Ladda ner här
När vi ändå pratar om Refused, så gillade jag dem periodvis, speciellt EP'sarna, Pump the Breaks och Everlasting, fullängdarna orkade jag aldrig lyssna in mig på. Funderar lite smått på att lyssna in mig så här i efterhand på, This Just Might Be the Truth och Songs to Fan the Flames of Discontent (eller Discotönt som man gärna sa förr), dock kommer ja inte stöta i den där Shape of Punk to Come-skiten.
Detta var enligt mig Refuseds finest moment


Om det är nån som sitter och trycker på dom 2 första albumen på Lp, och inte vill ha dom kan ni ju höra av er, eller en Burn this lie down-tröja i inte alltför stor storlek.

Inga kommentarer: