fredag, augusti 01, 2008

KRANIUM – Rakt in i döden 7”


KRANIUM – Rakt in i döden 7”
(Dis before ishonour)
Kranium från Luleå har hållit på ett bra tag men detta är det första jag hör med bandet. Sålde ett ex av Doomsday #1 till trummisen Nils på Kamikazepunken i Mariestad -96 eller när det nu var, kul med folk som hänger i. På Rakt in i döden finner jag ganska ordinär svensk 80-tals råpunk, det låter som detta är inspelat live, vilket det säkert också är. Ljudet är inte det bästa, lite torrt och så men det funkar, låter ju trots allt 80-tal. Bästa låten är helt klart titelspåret Rakt In I Döden. Annars låter det väl så där, inget som jag går i gång på svinmycket på det låter väl okej. Diggar du ohipp och obrydd råpunk ska du spana in det här, innehåller inga medlemmar från överskattade (umeå)band (mig veterligen). Dom verkar inte ha så bra kommunikation i bandet för jag fick 2 ex av den här skivan, av olika medlemmar, kanske är dags för en liten tävling snart så att ett av exen inte bara ligger och skräpar.
1 Augusti 2008
www.kranium.st

Inga kommentarer: