onsdag, november 30, 2011

THRÄSHERS – 10 Track Shitty Demo

THRÄSHERS – 10 Track Shitty Demo Kassett
[Distört the World, DTAPE010.11]
Ring klottersaneraren för här kommer det Hardcore från Östersund med rullbräda och nitpajj. Det är ett jävla plöjj, tänk tidig US-hardcorepunk, personligen tänker jag även lite grann på Connecticut-hardcore (Deformed Conscience, Dissension) från mitten av nittiotalet när jag hör en del ackordföljder och självklart tänker jag svensk hardcore. Gillar den skitiga ljudbilden, sången, hur dom bryter av stället mot inte lugnare partier, sen så gillar jag det fladdriga basliret som fan. Tycker nog att de har ett par beröringspunkter med Desperat, Sylen är ju med i båda banden så det är ju inte helt omöjligt att soundet kan ha smittat av sig en aning, Thräshers har dock inte Åke Henriksson på gitarr, och de känns lite snorigare och det är nog större chans att få en loska i utseendet om du skulle va en störig jävel. Den här inspelningen finns tydligen med 2 olika mixningar, den skitigare som jag fick, och en cleanare, jag tycker i alla fall att det här låter pärla. Gillar speciellt den lite slöare 'Allt eller inget' och 'Under Bron' men samtliga spår ger mersmak. Ligisthardcore och jag gillar't, tror jag håller i Kiren extra hårt om Thräshers skulle va i närheten.

Lyssna på hela inspelningen här
http://thrashers.bandcamp.com

Inga kommentarer: