måndag, februari 08, 2010

BABINSKIS TECKEN – En del av stan CD


BABINSKIS TECKEN – En del av stan CD
(Buzzbox, Babsign2009)
På nittiotalet fanns ett band som hette Hydrogenium, Babinskis Tecken har medlemmar därifrån samt innehöll i ett tidigare stadium även Mart Hällgren på trumma, även bitvis på denna inspelning när inte trumpallan besits av Häll från Nödslakt. Jag säger så här på en gång, om jag ska ska lyssna på nutida trallpunk så är det Babinskis Tecken jag lyssnar på 9 gånger av 10, bra grejer det här. Snabbt svängig, hård och kompetent meck-trall som inte är blyg med att bjuda på d-takt vilket bidrar med ett fint driv. Bra sång också som är ganska Mart-ig på ett bra sätt men mycket varierad och bitvis hårdare. Sen så är det bra låtar också och det är ju det viktigaste, bra låtar som (ofta) lika gärna hade kunnat benämnas som hardcore. Sen så gillar jag texterna också, är en sucker för texter som handlar om hur det var förr (När vänner spelar punk), i början av nittiotalet alltså. Jag står helt klart på Babinskis Tecken’s sida, tror nästan att jag tycker det är lika bra som ’Det vi kan bäst’ med Skumdum, även ifall det inte direkt låter lika, det är den senaste nutida trallplatta jag gillade innan denna i alla fall. Bra ljud och 13 låtar bra grejer som nästan får mig att slänga på mig en batiktröja och en grön stickad tröja och bege mig in i fredspunkröjjet och fredsröjja glatt. Favvospår är ’Vi vill ha en del av stan’, ’Jag lyssnar bara på trallpunk’ och ’När vänner spelar punk’. Gillar du DLK och tidiga(re) Propagandhi, kolla in!
www.myspace.com/babinskistecken

Inga kommentarer: