onsdag, januari 07, 2009

NOLLSTÄLLD #3 + #5

NOLLSTÄLLD #3 2008, 10:-
Jag har lyckats skjuta upp att recensera den här av någon anledning, men jag har i alla fall läst igenom den flertalet gånger. Han är ganska lustig den där Ratboy, märker man om man inte bara slöläser och jag drar på smilbanden vid flertalet tillfällen. Jag gillar hans sätt att uttrycka sig, mycket ödmjukt, naturligt och spontant. Nollställd #3 är inte direkt välfyllt och sidantalet hade nog kunnat dras ner med 30-40%, men ja gillar Nollställd ändå. Intervjuer med Victims, Nodvärn och Drömdead och det är väl Nödvärn-intisen som är bäst. Sedan bjuds man på sedvanliga recensioner, serier och sånt där som hör till. Ganska lovande recensioner tycker ja, intervjuerna behöver det helt klart läggas ner lite mer tid på, men det blir nog bra framöver. Ta tillvara på utrymmet bara!

Nollställd #5 2008, 10:-
Nytt nummer av Nollställd som bevisligen sprutar ut nya nummer. Fanzines nu för tiden är lite tunna, men det måste kännas lite motigt att ge ut fanzines 2008, jag hade inte orkat det ialla fall. All heder ska ni ha. Detta nummer är helt klart bättre än #3, bättre intervjuer, bättre layout. Visst, Totalickers-intisen är kanske inte så spännande men den med Warvictims är fet och den med Moderat Likvidation är också fin. Tycker dock att det bästa med Nollställd är när det vankas liverecensioner, då tycker jag Ratboy briljerar. Sidorna skulle fortfarande kunna vara mer välfyllda det blir nog ordning på det också. Ett annat lustigt inslag är recensionen av en Meanwhile-shirt, mycket bra initiativ och precis sånt ”humor” man diggar! Lite lite recensioner men det beror väl mer på att folk inte skickar några grejer, så skicka lite grejer till han, Buzzbox Records kan ju till exempel skicka sina grejer till han i stället för till mig, då kanske ni får en rolig sågning i alla fall! Bra skit och bra feeling!
7 Januari 2009
myspace.com/nollstalldpunkzine

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, härligt!

Om du har några Doomsday över så vill jag köpa!

Hedvux sa...

Ska se vad jag kan gräva fram, har nummer kvar av #3 #4, du får dom busbilligt!