tisdag, januari 13, 2009

MARERIDT – Här börjar Helvetet 7”

MARERIDT – Här börjar Helvetet 7”
(D-takt & Råpunk, Dtakt008)
Svensk/danska Mareridt spelade in och släppte det här materialet som en demo under 2004 i ”Rodrigos studio” Bombshelter, Rodde kan ha spelat trummor här också men jag är inte säker. Jag tror jag laddade ner demon nått år efter att den kom, men jag vet inte med mig att jag lyssnade på den. Det borde jag ha gjort (om jag nu tankade dem) för när man väl vant sig ljudet är det rätt bra kvalle på manglet. Jävligt rå och rak råpunk utan krångel och lall-ambitioner + go gitarrist som kan sola ordentligt. Bra, halv-growlig sång också, tänker lite på Warcollapse-stuket och sånt ruffigt. Gillar speciellt B-sidan’s ’Inget Att Dölja’ som har riktigt bra riff och känsla, det är en viss del av andra versen som jag diggar som fan + att solona låter som svensk HC från 80-talet (Avis, Cimex osv.). Tror nog att jag gillar B-sidan klart bäst, jo så är det. Gillar det här som fan, kompitent råpunk med en nyttig hardcoreinfluens i riffandet, pärla och fylligt trumvev (inget slarv) och bra låtmaterial. Kidsen borde lyssna på det här istället för japansk distortpunk.
13 januari 2009
myspace.com/dbeatrawpunk

Inga kommentarer: