torsdag, januari 08, 2009

ANDROPHAGOUS / TOXIC REVOLUTION Split CD

ANDROPHAGOUS / TOXIC REVOLUTION Split CD
(FDA-Rekotz, FDA6)
Fet grindcore-split aus Tyskland. Androphagous inleder med 13 låtar bra rens. Är väl en schysst blandning av punk & dödsgrind, inte världens snabbaste trummis men han matar ju allt på rätt bra, schysst sång också tycker jag. Välkomponerat och ganska varierat, det lutar helt klart en aning mer mot dödshållet, bra grejer.
Toxic Revolution har inte lika fett ljud som Androphagous och är helt klart inne mer på punkgrinden och de tar vid tillällen det bra mycket lugnare och fetar på ett och annat doomparti. Låtarna är korta och intensiva så där på hardcore-vis och sånt gillar jag. 18 låtar hinner dom med, med titlar som Burt Reynolds Mustache, Kick Ass, Party-Grind Holocaust, I Hate metalcore kids och Never to old. Jag lyssnar inte übermycket på grind så det är gött och veva på den här plattan och få sig en redig dos mangel. Om jag måste välja så så tycker jag nog att Toxic Revolution är aningen bättre, säkerligen på grund av hc-kopplingen. Full patte!
8 Januari 2009
www.fda-rekotz.com
www.myspace.com/toxicpizza
www.myspace.com/androphagous

Inga kommentarer: