onsdag, september 17, 2008

SNUTJÄVEL – Levande Musik, Falköping Hardcore 7”


SNUTJÄVEL – Levande Musik, Falköping Hardcore 7”
(Räka Produktion, RÄKA 012)
Detta är Snutjävels 4:e släpp och det rör sig fortfarande om arg och rivig hardcorepunk. Jag tycker inte att Snutjävel är jättebra men jag uppskattar vissa saker de gjort. På Levande Musik, Falköping Hardcore kan man väl säga att jag gillar hälften (påfallande ofta verkar det som om jag även föredrar ena halvan av låtarna också, hm..) Det är snabbt, argt och har ett bra budskap men jag är bara med till 50%. Säkert!-covern Skjut dom Jävlarna funkar bra tycker jag och det var inte förrän jag läste på baksidan som jag fattade att det rörde sig om just en cover (hade i och för sig inte hört originalet förrän mycket nyligen). Jag har som sagt problem med att peka ut specifika låtar jag gillar, utan det är partier som gäller för mig när vi snackar Snutjävel (refrängen i Maskerad Piketpolis till exempel).
Snutjävel, ett partiband, ja det funkar väl!
17 September 2008
www.rakaproduktion.com
www.snutjavel.com

Inga kommentarer: