måndag, november 23, 2015

RAJOITUS / RATSTAB – Split 7”

RAJOITUS / RATSTAB – Split 7”
[Reality is a cult/Riotous outburst/Patac]
Rajoitus inleder med ursnyggt hardcoreriffande i 'Aivopestyja Ruumiita'. Det är så här jag vill ha det, fina grejer alltså, med vibbar som stinker svenskt 80-tals hardcore. I mina öron kan inte den här Boråsligan misslyckas, de vet mycket väl hur det ska låta och svarvar helgjutna hardcorehits på löpande band. Tycker att singelformatet är gjutet för dom, visst split-tolvan med Utanförskapet va rågrym men det är det korta och explosiva som jag vill åt. 5 låtar på under 5 minuter, det är så det ska va. Inget snack, hardcore attack!
Jag vet inte vad Ratstab, hemmahörande i Providence, Long Island,  tänkte riktigt när dom lade baskaggen längst fram i produktionen, men jag gillar det i alla fall inte. Det blir det enda jag tänker på, och inte deras noisiga och skitiga renshardcore. Gjorde en fuling och lyssnade på låtarna från deras bandcamp med dåliga hörlurar istället, då är inte baskaggen lika framträdande, blev mycket bättre. Favvolåt är 'He's back' och avslutande 'Chaos & insanity'. Gött rens!

Inga kommentarer: