måndag, april 07, 2014

LIVET SOM INSATS / ANGER BURNING – Split 7”

LIVET SOM INSATS / ANGER BURNING – Split 7”
[Rawmantic Disasters, RAW 022]
Jag har inte orkat med hardcoregrind på bra många år nu, blev överdos där ett tag när grindkepsarna stod som spön i backen. Det verkar som om min grindkarantän kan vara över för jag gillar Livet Som Insats. Gillar speciellt inledande 'Spela fortare' som handlar om att den svenska hardcorescenen inte vågar spela snabbt, personligen anser jag att man inte ska spela snabbt bara för sakens skull utan det ska va blodigt allvar. Med tanke på bandnamnet så förutsätter jag att Falu-trion är med på noterna. Finns lite anlag till sån kepsgrind men det stinker fortfarande mest punkgryta, vilket jag ser som ett bra tecken. Trevlig urladdning detta, då speciellt 'Spela fortare'.
Det blir mycket Anger Burning ett tag framöver bland recensionerna då dom varit duktiga på att skicka in material, men den här blir en ganska trist och kort historia då jag tycker att det var roligare låtar på When 12:an som jag skrev om förra vecka, de här 3 bidragen låter fortfarande gött men lite tradigt, trots bra sound och instrumenthantering. Kan vara det explosiva sällskapet i form av Livet Som Insats gör att jag uppfattar det så!? Gillar i alla fall avslutande 'Secret weapons' mest. Annars är allt som det ska och enligt formeln.
 

Inga kommentarer: