lördag, februari 01, 2014

BOMBANGREPP – Förrådd av samhället 7”

BOMBANGREPP – Förrådd av samhället 7”
[Phobia,
PR 078]
Nu har jag inte lyssnat på demon som avhandlades för något år sen, men nog tycker jag att det här låter mycket bättre. 'Förrådd av samhället' bjuder på ett jävla smäll, klassisk skandinavisk råpunk i hög hastighet. Ljudbilden låter som den ska, som sig bör efter ett besök i Evil Grill, så jag har inget att gnälla på. 9 låtar råpunk som inte alls tillför några nya grepp till genren (tack och lov), det låter bra, som det ska och som det bör. Riffmässigt är jag nöjd, inga trötta budgetriff utan här är det snabba ackordbyten och bra flow enligt svensk hardcoretradition. Det finns lite kvar av Skitsystem/Acursed-vibben jag skrev om i demorecensionen men den är inte alls lika närvarande. Det är väl egentligen bara 'Lärd att frukta' som jag inte gillar så mycket. Får Illdåd-viddar av detta, fast jag tycker att Bombangrepp har bättre ljud och ingen metalinfluens. Ja är nöjd, favvolåt är lätt 'Inbillad lycka' som har en jävligt bra refräng. 


http://bombangrepp.bandcamp.com

Inga kommentarer: