fredag, juni 14, 2013

THE BRISTLES – Bigger Than Punk Rock CD

THE BRISTLES – Bigger Than Punk Rock CD
[Heptown, HTR 065]
Det är få återförenade band som jag tycker gör bra nytt material, i de flesta fall tar återföreningen endast död på eventuellt kultstatus/myt. Är väl bara Avskum som lyckats med att bli bättre enligt mitt tycke. Som jag skrev i recensionen av 'Reflections of the bourgeois society ' så har jag ingen relation till the Bristles, jag har inte heller lyssnat på nyss nämnda platta sedan jag recenserade den. Nya given 'Bigger Than Punk' har jävligt fult omslag, men den har helt klart sina höjdpunkter, för det första så gillar jag basspelet mycket, speciellt i 'Bigger than punk rock', även produktionen är trevlig, det är bra driv och det finns massa vassa riff. Det jag ogillar mest är den där reaggelåten mot slutet av plattan, har bitvis även problem med att uppskatta sången (när den låter för mycket ”tuff rawkgubbe”), tycker även att det kanske är lite för spretigt, men det är väl mer jag som uppskattat om dom vevat hardcore hela tiden. Lite motsägelse fullt då jag gillar 'Home is where the danger is', speciellt partiet innan refrängen. 'Bigger than punk' är snarare en platta där jag gillar vissa partier, än hela låtar.
http://thebristles.wordpress.com

Inga kommentarer: