torsdag, maj 09, 2013

UTANFÖRSKAPET – Vildhjärta LP

UTANFÖRSKAPET – Vildhjärta LP
[Rawby/Fight Back]
Mitt första möte med UTANFÖRSKAPET var 'En döende krigares själ', gillade inte alls metaltuggandet och melodin. Snoozade därför med att slänga på plattan när den dök upp för recension utan den förpassades olyssnad till recensionskön. När jag väl dängde på den så gillade jag den som fan, så klart. Det jag fastnar först för är Tompa's lysande trumspel, det låter som om den här snubben gillar vad han gör. Utanförskapet verkar gilla det dom gör överlag, vasst hardcoreriffande med rock'n roll-ambitioner och ett par nypor metal (inte för mycket). Bra låtar, välljudande inspelning och T.B låter lika bra som alltid. Man hör ganska tydligt att detta låter en del Uncurbed (inte bara på sången) men jag tycket att detta helt klart står på egna stadiga ben och det låter helt klart mer intressant och piggare än vad Uncurbed gjorde på slutet. Låtskatten är jämn och välljudande, den låt som sticker ut mest är den jag pratade om i inledningen, den stör mig inte på samma sett längre men jag tycker fortfarande att refrängen är vassare än thrashtugg-delen i versen. 10 låtar av fin kvalitet, för tillfället tror jag att jag gillar A-sidan mest med 'Det Sociala Arvet' i täten. Om du hyser kärlek till T.B's tidigare band + sena Cimex så kommer du gilla. Inget krångel.

http://rawby.blogspot.se/

Inga kommentarer: