onsdag, mars 13, 2013

EATEN RAW - s/t Cd-r

 EATEN RAW - s/t Cd-r
[Egen]
Om jag inte missminner mig härstammar Eaten Raw från Umeå och bjuder på metalinfluerad råpunk av halvmodernt slag, jag tänker jättemycket på Wolfbrigade (sången är jättelik) men tänker även på sena Cimex (hårdrocksguitarrandet) och varför inte Hellshock. Det funkar bra, gött driv, kompetent låtskriveri och sväng men så är det ju det där med att jag tänker jättemycket på Wolfbrigade. Nu behöver ju inte att låta som de forna Mariestadssönerna anses som något negativt, men personligen så bryr jag mig inte för 5 öre längre. Jag är lite mer brydd om Eaten Raw, för dom verkar ta vad de gör på stort allvar, råpunk är allvarliga grejer vet ni. Den 16,23 minuter långa debuten (?) innehåller 8 spår som skvallrar om kompetens, jag hoppas på redig leverans i framtiden.

Inga kommentarer: